[O1] Czy kąt pochylenia kół w O1RS jest regulowany... ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Archi101
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Czy kąt pochylenia kół w O1RS jest regulowany... ??

    Panowie jest dobrze .... na razie
    Turbawka po regeneracji z roczną gwarancją już działa.
    Auto hula jak nowe.
    Po wymianie przestało wyć stado wilków podczas dodawania gazu i słychać naturalny pomruk silnika.
    Wszystko czego dziś chcę zamienić Cię na nowy model.
  • Dudekken
    Drive
    • 2010
    • 75

    #2
    [O1] Czy kąt pochylenia kół w O1RS jest regulowany... ??

    Pytanie do zorientowanych o regulację przedniego zawiasu w O1. Czy w jakiś sposób reguluje się kąt pochylenia koła??? Zauważyłem że po wymianie przednich łożysk w warsztacie zlizało mi lekko kapcie od środka czego przed naprawą nie zauważyłem... Fachowcy od geometrii twierdzą że kąta pochylenia się nie reguluje... (nie robiłem pomiaru na tą chwilę czy jest ok) Znam sporo przypadków gdzie jest zupełnie odwrotnie niż twierdzą książki i fachowcy... Jak jest w tym drodzy koledzy???

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Dudekken, ja jak robiłem zbieżność po wymianie magla to od razu poprosiłem o sprawdzenie kątów jak i z przodu tak i z tyłu ,oczywiście diagnosta też był zdziwiony ale sprawdził w kompie i przyznał mi rację po czym wykonał pracę a koszt nie wielki bo o 20zeta więcej czyli zbierzność 100 zł +kąty 20zł osobno jest drożej bo przy każdej opcji musi roztawiać sprzęt a tak ma za jednym razem dlatego niewielka jest dopłata :szeroki_usmiech jakby się u ciebie dalej upierał to pojedź do innego zakładu.
      pozdro :szeroki_usmiech
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • Dudekken
        Drive
        • 2010
        • 75

        #4
        Czyli czysto teoretycznie jest to wykonalne... Zmierzam jednak do tego żeby ktoś dobrze poinformowany w temacie powiedział w jaki to konkretny sposób się wykonuje żebym mógł uświadomić fachowców he he... I sam zaczerpnąć dodatkowej wiedzy.
        To czekam na jakieś techniczne konkrety...

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          pochylenie koła reguluje sie przez przesuniecie kołyski zawieszenia w prawo albo w lewo . zbierznosc z tyłu reguluje sie tez pesuwajac tylna belke .jesli pojedziesz do prawdziwego fachowca a nie do piekarza czy krawca to niebedziesz musiał go uswiadamiac .sprtawdz czy mechanicy od łozysk poprawnie przykrecili swoznie wahaczy na tych 3 srubkach w wachaczu .swozen powinien byc maksymalnie wsuniety w wahacz na tych fasolkowych otworach
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • Dudekken
            Drive
            • 2010
            • 75

            #6
            Zamieszczone przez german81
            pochylenie koła reguluje sie przez przesuniecie kołyski zawieszenia w prawo albo w lewo . zbierznosc z tyłu reguluje sie tez pesuwajac tylna belke .jesli pojedziesz do prawdziwego fachowca a nie do piekarza czy krawca to niebedziesz musiał go uswiadamiac .sprtawdz czy mechanicy od łozysk poprawnie przykrecili swoznie wahaczy na tych 3 srubkach w wachaczu .swozen powinien byc maksymalnie wsuniety w wahacz na tych fasolkowych otworach
            Co masz na myśli nazywając element "kołyską" bo nie łapie... ?

            Zacznę od sprawdzenia położenia sworznia...

            Ogólnie to zauważyłem także że pod maską jak wcześniej górna wystająca część kolumny była niemal idealnie na środku otworu w nadkolu tak teraz obie strony są bardzo do wewnątrz... Co by sie zgadzało z przestawionym kontem i lizaniem opon od wewnątrz...

            Niestety nie mam za wielkiego wyboru jeśli chodzi o człowieka od geometrii, ale jak mu się powie co trzeba ruszyć żeby dobrze ustawić to poustawia że komar ch... ehmmm żądła nie wciśnie he he

            Komentarz

            • petras
              Ambiente
              • 2008
              • 171
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez german81
              pochylenie koła reguluje sie przez przesuniecie kołyski zawieszenia w prawo albo w lewo . zbierznosc z tyłu reguluje sie tez pesuwajac tylna belke .jesli pojedziesz do prawdziwego fachowca a nie do piekarza czy krawca to niebedziesz musiał go uswiadamiac .sprtawdz czy mechanicy od łozysk poprawnie przykrecili swoznie wahaczy na tych 3 srubkach w wachaczu .swozen powinien byc maksymalnie wsuniety w wahacz na tych fasolkowych otworach

              chyba kolego coś nie tak....
              z tyłu na belce zbieżność ani pochył nie regulowany....przesuwając całą belkę zmieniasz położenie całej tylnej osi tzw. karosarz...jeśli z tyłu ci się rozjechały wymiary to albo dobra dziura zaliczona albo silentblocki do wymiany.

              przód regulowany jest znów za pomocą sworzni wachaczy, nie jest powiedziane że mają one być maksymalnie wsunięty...różnie to wychodzi przy ustawianiu.
              jeśli znów komuś zjada opony to niech spojrzy na gumy na wachaczach, sworznie, gałki...standard jeśli chodzi o złą geometrię. przy ustawieniu kątów i geometri nie może być żadnych luzów.

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                Zamieszczone przez german81
                pochylenie koła reguluje sie przez przesuniecie kołyski zawieszenia w prawo albo w lewo . zbierznosc z tyłu reguluje sie tez pesuwajac tylna belke .jesli pojedziesz do prawdziwego fachowca a nie do piekarza czy krawca to niebedziesz musiał go uswiadamiac .sprtawdz czy mechanicy od łozysk poprawnie przykrecili swoznie wahaczy na tych 3 srubkach w wachaczu .swozen powinien byc maksymalnie wsuniety w wahacz na tych fasolkowych otworach
                z ciekwosci zapytam jak chcesz to belkę tylną przesunąć skoro jest montowana na stałe ?
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  tylna belke nie jest montowana na stałe w zadnym aucie grupy vag z ta płytom podłogowa .regulacia odbywa sie po przez polozowanie poluzowanie omiu srub mocujacych wsporniki tylnej belki do karoseri .regulacia ta ma nie wielki zakres regulaci . a co do ustawiania pochylenia kata to tylko pogratulowac mechanikowi sposobu regulaci .
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • petras
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 171
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez german81
                    tylna belke nie jest montowana na stałe w zadnym aucie grupy vag z ta płytom podłogowa .regulacia odbywa sie po przez polozowanie poluzowanie omiu srub mocujacych wsporniki tylnej belki do karoseri .regulacia ta ma nie wielki zakres regulaci . a co do ustawiania pochylenia kata to tylko pogratulowac mechanikowi sposobu regulaci .
                    zapytam jeszcze raz: co ma zbieżność do przesunięcia belki? w jaki sposób chcesz wyregulować zbieżność tylnej osi przesuwając belkę wg jej osi?

                    jeśli nie znasz się na czymś radzę się nie wypowiadać.

                    co do twojego drugiego stwierdzenia...tak pogratulować mechanikowi bo robi dobrze. do regulacji geometrii,zbierzności oraz kątów w o1 służy położenie sworznia, końcówka/drążek kierowniczy.

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      petras, wiesz wogle wzglendem czego jest ustawiana zbierznosc tylnej osi
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • petras
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 171
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        kolego german...może wpierw zapoznaj się z pojęciem zbieżności kół w samochodzie, co znaczy że koła są zbieżne a co znaczy że są rozbieżne. Powiem ci tak pokrótce że akurat tylną belką to ty sobie możesz pokręcić i nic ci to nie da.
                        W o1 nie ma regulacji zbieżności tylnych kół...ani też kąta pochylenia.
                        Nie wiem gdzie cię uczyli mechaniki na przykładzie skody ale gratuluję twojemu majstrowi że takiego "orła" wyuczył.


                        a może żebyś nie musiał za długo szukać tutaj masz artykuł który rozwieje wszelkie twoje wątpliwości na temat zbieżności kół. na podstawie tego wytłumacz mi jak to chcesz wyregulować na sztywnej belce za pomocą przesunięcia?


                        Podkreślę jeszcze raz nie wyregulujesz w o1 zbieżności tylnej osi w żaden sposób.
                        jak dla mnie EOT

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          petras, widze ze jestes mondzejszy od ludzi pracujacych w ASO i piszacych instrukcie serwisowe dla warsztatów . koniec tematu
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • S3 CHRIS
                            Elegance
                            • 2006
                            • 979
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            petras, noo mi sie tez tak wydaje dlatego o to wczesniej pytałem ..
                            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                            Komentarz

                            • Tomek_dx
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              S3 CHRIS, petras, koledze pewnie o to chodziło że tylną belką można wyregulować tzw zbieżność połówkową. Zazwyczaj jedno koło jest poza dopuszczalnym przedziałem. Przesuwając belkę można wyregulować dokładnie równą zbieżnośc połówkową (otwory mają kształt owalny i przez to jest regulacja) aby autko nawet minimalnie nie robiło 4 śladów. Oczywiście zbieżności "całkowitej" obu tylnych kół się nie przestawi. (choć ciekawostka mój VW Vento przejeździł 18 lat na wyregulowanej zbieżności i kata pochylenia tylnego koła poprzez dobór podkładek pomiędzy tarczę kotwiczną a belkę ponieważ w wieku lat 2 dostał strzała w tylne koło. przez ten czas nie darł wcale opon i gdyby nie wymiana łozysk nawet bym o tym nie wiedział że jakiś Helmut wsadził tam podkładki
                              Przód a dokładnie kąt pochylenia reguluje się minimalnie poprzez przesunięcie sworznia wahacza lub jeśli jest znaczna różnica pomiędzy dwoma kołami przesuwamy tzw sanki, kolyskę czyli ramę zawieszenia do której przykręcone sa wahacze
                              Tomek

                              Komentarz

                              • MrSpike
                                Rider
                                • 2008
                                • 295

                                #16
                                Zamieszczone przez german81
                                zbierznosc (...) niebedziesz (...) swoznie (...) wachaczu (...) płytom (...) polozowanie (...) wzglendem (...) mondzejszy
                                tak na szybko wylapane... polecam http://sjp.pwn.pl/ lub firefox bo tego sie czytac nie da.
                                http://dobryprojekt.org

                                stage 1 - 250 / 370
                                stage 2 - 287 / 394

                                Komentarz

                                • petras
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 171
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez MrSpike
                                  Zamieszczone przez german81
                                  zbierznosc (...) niebedziesz (...) swoznie (...) wachaczu (...) płytom (...) polozowanie (...) wzglendem (...) mondzejszy
                                  tak na szybko wylapane... polecam http://sjp.pwn.pl/ lub firefox bo tego sie czytac nie da.


                                  cii kolega pisze instrukcje serwisowe dla warsztatów....pewnie dla dyslektyków.

                                  ot właśnie wychodzi jak to się w tych serwisach znają....

                                  Komentarz

                                  • Krzycho-63
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 628
                                    • Superb II (3T4)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Dudekken
                                    Czy w jakiś sposób reguluje się kąt pochylenia koła???
                                    W minimalnym stopniu jest regulacja na śrubach mocujących dolny sworzeń.Tutaj masz odpowiedź:
                                    Załączone pliki
                                    Skoda Superb II Ambition
                                    2.0 TDI CR 170 KM

                                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez petras
                                      że akurat tylną belką to ty sobie możesz pokręcić i nic ci to nie da.
                                      W o1 nie ma regulacji zbieżności tylnych kół...ani też kąta pochylenia.
                                      Nie wiem gdzie cię uczyli mechaniki na przykładzie skody ale gratuluję twojemu majstrowi że takiego "orła" wyuczył.
                                      ależ galop
                                      a tu masz kolego wyjaśnione na czym polega ustawianie belki w O1
                                      Zamieszczone przez Tomek_dx
                                      koledze pewnie o to chodziło że tylną belką można wyregulować tzw zbieżność połówkową. Zazwyczaj jedno koło jest poza dopuszczalnym przedziałem. Przesuwając belkę można wyregulować dokładnie równą zbieżnośc połówkową (otwory mają kształt owalny i przez to jest regulacja) aby autko nawet minimalnie nie robiło 4 śladów.
                                      Pytanie do zorientowanych o regulację przedniego zawiasu w O1. Czy w jakiś sposób reguluje się kąt pochylenia koła???
                                      Post powyżej masz kolego odpowiedź na swoje pytanie
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      Pracuję...